Årets marknadsförare – Guldstickan, delas ut av

Marknadsföreningens ambition är att uppmärksamma och belöna ett framgångsrikt marknadsföringsarbete. Priset har delats ut sedan 1992 till det företag, den organisation, förening eller person i Jönköpings län som under året varit bäst på att marknadsföra sig. Det kan vara en stor eller liten kreativ insats som belönas. Det viktigaste är att aktiviteten har lett till en iögonfallande marknadsföring och stor framgång för vinnaren.

De nominerade är:

Science Park Towers

Magnus Olsson

” För att man i ett komplext projekt har lyckats skapa ett koncept som projektets alla parter kunnat använda med framgång i kommunikation med sina olika målgrupper.

Expodul

Emma & Tommy Thyselius

” För modet och tålamodet att förändra sin affärsmodell, och att i tuff konkurrens löpa linan ut i sin kommunikation mot återförsäljare och konsument.

Marknadsavdelningen Smålands Musik och Teater

Maria Waldenvik & Linnéa Strandberg

” För att man med en mångsidig kampanj har synliggjort all den kreativitet som verksamheten erbjuder invånarna i vår bygd.