Årets Marknadsförare – Guldstickan

Utdelare:

Årets Marknadsförare – Guldstickan logotyp

Marknadsföreningens ambition är att uppmärksamma och belöna ett framgångsrikt marknadsföringsarbete. Priset har delats ut sedan 1992 till det företag, den organisation, förening eller person i Jönköpings län som under det gångna året utmärkt sig via sin marknadsföring och kunnat påvisa dess effekter i verksamheten.

De nominerade är

SVIA Industrial Automation (numera ABB)

SVIA har på ett nytänkande sätt skapat ett varumärke som sticker ut i en annars traditionell bransch. Med tydligt fokus har de lyft varumärket till en ny nivå och att de är på god väg att titulera sig världsmästare inom robotbaserad maskinbetjäning är starka utryck för att de kan, att de vill och att de vågar.

Katrin Bååth AB

Katrin Bååth har i konkurrens med stora budgetar, i egen person lyckats skapa sin egen väg med ett eget uttryck. Ett varumärke är som starkast när både förnuft och känsla är i harmoni. Katrin har lyckats med det riktigt svåra att få andra människor att med egna ord, sina egna upplevelser och med sina egna hjärtan prata om Katrin Bååth.

Hooks Herrgård

Med stor träffsäkerhet och en långsiktighet i sin marknadsföring har Hooks Herrgård nått långt utanför länets gränser. Hooks Herrgård har framgångsrikt utvecklat sina kundrelationer både digitalt och i den fysiska miljön och därmed skapat affärsnytta och satt destinationen på Sverigekartan.