Årets Internationella Utmanare

Utdelare:

Årets Internationella Utmanare logotyp

Årets internationella utmanare 2016 riktar sig till de företag som har ökat närvaron internationellt genom att utmana sig själva, eller andra.

De kriterier som företaget bör uppfylla för att bli årets internationella utmanare är:

Företaget har en strategi för ett långsiktigt internationellt arbete.

Företaget har mellan 1-250 anställda.

Ökat sin närvaro internationellt genom att utmana sig själv, eller andra.

De nominerade är

Jonas Ihreborn AB 

Jonas Ihreborn AB designar och tillverkar möbler för offentlig inredning och har i rask takt har gått från nationell spelare till internationell utmanare. Tack vare en genomarbetad design med tydliga skandinaviska linjer har det lilla företaget från Värnamo tagit steget in i de internationella finrummen med stående inbjudningar från topparkitekter från San Francisco till Melbourne.

Ehrlin Publishing AB

Ehrlin Publishing är ett personligt förlag som utvecklats på egen hand där framgångsrik användning av sociala medier starkt bidragit till att man gått från en helt okänd spelare till att vara ett förlag som slagit historiska säljrekord med samarbeten över hela världen. Förlaget har givit ut titlar som toppat Amazons Best Seller lista i 5 länder. Exempelvis har barnboken om ”Kaninen som så gärna ville somna” sålts i över 800 000 exemplar, bara i Japan. 

Magasin Friend of Brands AB 

Magasin Friend of Brands AB bygger och utvecklar varumärken inom hem och kök såväl nationellt som internationellt. De arbetar med allt från egna varumärken till intressanta samarbeten med toppdesigners world-wide. Magasin har med sin tydliga målfokusering och strategiska planering successivt bearbetat nya marknader i Europa och framgångsrikt tagit positioner inom en starkt konkurrensutsatt bransch.