Årets Ambassadör

Utdelare:

Årets Ambassadör logotyp

Det finns många duktiga människor både utanför och i Jönköping, Huskvarna, Gränna, på Visingsö och andra delar av vår kommun som på olika sätt sprider bilden av vår plats nationellt och internationellt. Destination Jönköping vill premiera de som på olika sätt bidragit till att stärka vår plats attraktivitet och bygga vårt varumärke starkare i vår omvärld.

De nominerade är

Rudenstams Bär & Frukt

Med sina odlingar i Skärstadalen sedan 40-talet har företaget haft som mål att bli den naturliga handelsplatsen för alla som vill handla lokala produkter av högsta kvalitet. Genom ett uthålligt arbete, utan att tumma på kvalitén, har de inte bara skapat en härlig oas för besökare till Äppledalen utan även tagit sin livsdröm och Jönköpingsregionen hela vägen till ett av världens mest kända middagsbord – Nobelfesten!

Lisen Bratt Fredricson 

En av Sveriges mest framgångsrika hoppryttare har med lång erfarenhet, brinnande intresse och med sitt engagemang för hästsporten återigen placerat Jönköping och Elmia på hästkartan. Tillsammans med bolaget Scandinavian Horse Show AB har hon skapat ett nytt hästevenemang i internationell klass. Med fullsatta läktare och lovord från deltagarna kan vi konstatera att Lisen Bratt Fredricson och Elmia Scandinavian Horse Show redan efter första året har varit en sann ambassadör för Jönköping som har en självklar plats inom ridsporten.

OPA

Med ett mål att röra om i grytan och skapa något helt unikt för staden som de alla älskar har OPA tagit Jönköpings nattliv till en helt ny nivå med internationell standard. Sedan flytten till Munksjömagasinen, där de tagit tillvara på byggnadernas charm och industriella känsla, har de med sin nattklubb även skapat liv och rörelse och lockat besökare till Jönköpings nya stadsdel. Med besökare från hela Sverige, Norden och världen har initiativtagarna Filip Jenven, Jonas Vogel och Ivan Martic bidragit till att sprida en ny bild av Jönköping.