Årets marknadsförare – Guldstickan, delas ut av

De nominerade är:

Pinewood
Charlotta Malmberg
Med rötter starkt förankrade i den egna verksamheten, den egna personalen och tydliga värderingar har Pinewood lagt grunden för ett genuint varumärke. Genom uthållig, personlig och okomplicerad kommunikation har företaget stärkts genom att på ett trovärdigt sätt lyfta fram de egna medarbetarna mitt i verkligheten.

Årets Unga Ledande Kvinna
Maria Göransdotter Marklund, Linda Pålsson, Clara Ericsson & Lena Larking
Genom att på ett smart sätt ha nyttjat kraften i organisk spridning, via ambassadörer i sociala medier, och för att genom uthålligt bygga PR kring tydlig nyhetsvärdering ur ett lokalt perspektiv, har Årets Unga Ledande Kvinna skapat engagemang och inspirerat målgruppen över hela Jönköpings län.

HV71
Johan Freijd & Martin Unander
På en marknad där förutsättningarna drastiskt ändrats har HV71 lyckats behålla publikens och lokalsamhällets intresse och engagemang, genom att intensivt men ödmjukt kraftsamla tillsammans med intressenter och därigenom lyft fram verksamhetens betydelse i ett större regionalt perspektiv.